Thursday, May 02, 2019

TV Dan Nostalgia


Sambil-sambil tunggu internet banking diselenggara, saya layan movie di Astro. Cerita Transformers. Lately ni saya suka tengok cerita-cerita yang beberapa tahun kebelakang. Rasa best pulak. Itu tanda dah berumur, sukakan perkara yang mengembalikan Nostalgia.

Bercakap mengenai Transformers ni, teringat zaman sekolah. Kartun Transformers di TV petang-petang. Memang best betul tengok Autobots lawan Decepticon. Mainan Transformers masa tu laku sungguh. Saya tak berapa ingat harganya tetapi agak mahal. Ayah pun tak bagi sangat saya beli, seingat saya ada dua tiga sahaja mainan Transformers saya. Logo di robot tersebut pula apabila digosok akan berubah-ubah warna. Tanda original kononnya. Zaman tu susah nak cari mainan klon. Sekarang mudah sangat. Dijual merata. 

Antara kartun zaman sekolah waktu itu, selain Transformers, ialah Thundercat, He-Man, Captain Future, Voltron dan banyak lagi. Sekarang bila rindu nak bernostalgia, search at Youtube. Then buka Wikipedia and Google those title. Easily can refresh memory regarding those cartoon. 

One of the advantages of the internet is we can get back our child memories. So far all those cartoons semua ada dalam internet. Right now as I am watching Transformes the Movie on my LED TV, saya jamin TV saya ini akan menjadi nostalgia juga pada anak-anak saya. Maybe bila mereka dewasa, tiada lagi Satellite TV seperti Astro. 


No comments:

Post a Comment