Thursday, November 24, 2022

Ventura




Pada posting lepas, saya ada memberitahu bahawa saya akhirnya update MBA saya ke Ventura. Kini setelah dua minggu bersama Ventura, saya mendapati bahawa tiada perubahan signifikan pada MBA saya yang menyebabkan kesusahan seperti slow boot, atau slow load. Malah apa yang saya lihat ialah operasi MBA saya smooth. 

Saya pernah lalui saat dimana selepas update MBA, ianya tidak smooth sebelum update menyebabkan saya rasa bengang. Namun untuk Monterey ke Ventura, ianya memang smooth baik dari segi loading OS sehinggalah ke loading software. Cuma Microsoft Word saya akan slow ketika startup dan ini berlaku bukan sahaja ketika Ventura, tetapi ketika Monterey juga. Sebenarnya Microsoft Word saya akan melalui proses verifikasi Microsoft 365 setiap kali saya load kali pertama kerana saya menggunakan akaun original dari ofis saya. 

Walaupun saya tak dapat mengecapi nikmat kelebihan Ventura seratus peratus kerana MBA saya dari Intel serta saya bukanlah berada di dalam ecosystem Apple sepenuhnya, namun kelancarannya ketika load dan startup menyebabkan saya puas hati. 

No comments:

Post a Comment