Monday, September 05, 2016

Startup For The Semester

Hari ini merupakan starting day for this semester. Semester ini agak sukar bagi saya kerana saya perlu pecut untuk menghabiskan PhD saya. Jadual kelas saya telah saya perolehi minggu lepas dan seperti kebiasaan, saya merupakan antara mereka-mereka yang bertugas sebagai 'pembuka' atau 'opening' untuk semester ini iaitu Isnin awal pagi. Alhamdulillah, kehadiran memuaskan untuk Isnin pagi ini walaupun minggu hadapan mereka akan bercuti selama seminggu dan saya juga akan bercuti naik belon selama seminggu juga. 

Kelmarin, saya ke One Utama untuk visit Maybank One Stop Center. My intention was to ask Maybank tentang my new credit card yang menggunakan pin number and I was told that they will deliver it to me automatically. In the meantime I should be able to use my existing one until 1st January 2017. 

I do hope that the transition process will be done smoothly seperti mana ketika proses penukaran kad kredit saya kepada yang mempunyai cip. Kini proses disebabkan penggunaan pin number. Kesemuanya disebabkan oleh penambahbaikan keselamatan.


Ketika di OU, saya sempat meninjau Kiosk Panasonic Cubie. Panasonic Cubie ini merupakan alat memasak yang terkini dari panasonic.Boleh digunakan untuk baking kuih, steam, healthy fry dan macam-macam lagi. Boleh rujuk website panasonic di sini

Kalau ikutkan harga ketika roadshow ini, RM 1099 harga Panasonic Cubie ini. Tak tau la kalau harga luar roadshow lebih mahal. Cuma ketika demo fry, fries yang digoreng rasa kering. Tak seperti menggunakan kuali dan minyak.

No comments:

Post a Comment