Sunday, September 13, 2015

Unifi : From 10 to 30

Saya mendapat panggilan telefon dari TM memujuk saya untuk upgrade Unifi sejak sebelum bulan puasa 2015 lagi tetapi saya tidak angkat panggilan tersebut. Minggu kedua Syawal, akhirnya saya angkat panggilan tersebut dan ketika itu pula saya sedang outstation. Saya minta TM call saya kembali selepas saya kembali dari oustation. Minggu terakhir Ogos 2015 barulah TM call saya kembali dan offer to upgrade my 10Mbps Unifi to 30 MBps. Kebetulan memang kontrak bersama Unifi sudah selesai. Saya setuju terima offer mereka dengan syarat Free Call TM ke TM saya dikekalkan. Mereka setuju, dengan syarat saya ambil offer 30MBps + Aneka Pack Hypptv dengan jumlah RM 199 sebelum GST. Saya dijanjikan 3 hari untuk activate 30 MBps. Kontrak juga ditambah 2 tahun.


Pada Cuti Bulan Merdeka saya balik kampung. Ketika di kampung, saya mendapat SMS mengucapkan tahniah atas langganan pakej Hypptv. Apabila saya kembali dari kampung ada hari Ahad, saya on kan modem dan router TM dan buat speedtest. Confirm, 30MBps download dan 5 Mbps upload.

Kini sudah lebih 2 minggu saya guna Unifi 30Mbps. So far puas hati walaupun ada masanya dia jadi slow sedikit dan bila saya speedtest ke server paling hampir, download speed turun ke 20MBps sementara upload speed masih maintain 5Mbps. Setakat ini ianya sangat sesuai dengan saya dan keluarga saya yang menggunakan internet untuk casual browsing dan streaming Youtube. Gaming so far, download game dari PSN nampak lebih laju dari sebelum ini. Ada yang tanya pada saya, rugi ambil Unifi 30Mbps kerana saya kena sambung kontrak lagi 24 bulan. Saya jawab balik, saya tak kemana pun sebab saya akan tetap guna Unifi juga. Kalau saya berpindah pun, saya boleh bawa Unifi ini secara percuma. Janji tempat tersebut ada Unifi.



 

No comments:

Post a Comment