Friday, August 30, 2013

Bluetooth Untuk Aku

Macam tajuk lagu entri kali ini. Sebenarnya sekadar menceritakan kesukaran untuk transfer file dari device Samsung Smartphone ke Fujitsu notebook. Samsung menggunakan OS Jelly Bean 4.1.2 sementara Fujitsu menggunakan Windows 7.

Dimulakan dengan masalah pair pada kedua-dua device. Rupanya ada passcode key untuk salah satu pihak yang perlu dipatuhi oleh pihak yang lagi satu. Prosedur nya mudah. Pihak Fujitsu hendaklan klik Yes jika passcode key Samsung yang dipaparkan pada device Samsung adalah sama yang dilihat di Fujitsu.

Hati pun melonjak gembira apabila keduanya dah berpasangan dan berpacaran dengan harapan ianya berkekalan. Rupanya masih ada kekurangan yang gagal dilaksanakan iaitu Transfer File. Failure memanjang, Setelah di Google masalah ini, rupanya ia masalah sejagat. Penyelesaian ialah menggunakan aplikasi lain untuk transfer file.

Sementara masih di pejabat, solusi sementara ialah menggunakan kaedah azali iaitu kabel USB. Ingatkan baru nak POYO pada kawan-kawan transfer file tanpa kabel. Akan ku download applikasi transfer file over the air ini di rumah.

No comments:

Post a Comment