Wednesday, August 24, 2022

Makan Makan di Muar Station

 



Last weekend, saya dan keluarga saya sekali lagi menjalani aktiviti biasa kami iaitu ronda-ronda naik LRT/MRT/Monorel. Kali ini selepas membeli tiket City Pass, kami bercadang untuk naik LRT dari stesen Ara Damansara ke Putra Height, kemudian tukar line menaiki LRT Bukit Jalil terus ke Masjid Jamek sebelum tukar ke LRT Kelana Jaya dan kembali ke stesen Ara Damansara. Kiranya kami buat satu pusingan besar, pergi lalu route lain, pulang lalu route lain. 

Disebabkan musim hujan, kami bergerak awal pagi. Namun atas beberapa faktor, kami terlewat. Terdapat kesilapan di kaunter untuk aktifkan City Pass kami. Sebenarnya bukanlah kesilapan manusia tapi lebih kepada masalah gangguan sistem komputer stesen tersebut. Kami terpaksa ke stesen Glenmarie untuk aktifkan City Pass setelah hanya sebahagian sahaja kad TnG dalam keluarga saya yang diaktifkan.

Kami agak terlewat tiba di stesyen LRT Putra Height, iaitu hampir tengahari. Planning asal, lunch di KL namun akibat permasalahan City Pass tadi, perut dah berbunyi seawal tiba di Putra Height. Tujuan asal kami nak turun bawah stesyen untuk cari kedai serbaneka seperti MyNews atau 7E, tetapi saya ternampak signage restoran Muar Station yang terletak lebih kurang 150 meter sahaja. So saya ajak wife dan anak-anak ke Muar Station.

Mee rebus daging.

The menu was superb. Harga pun not so bad. Saya ambil mee rebus daging, wife layan mee bandung. Anak-anak saya order nasi, western food pun ada. Kalau tengok menu tu, sate pun ada. Kami juga order kopi 434 panas. Overall makanan situ sedap. Mee rebus dan mee bandung pun sedap. Lokasi pun within walking distance from stesyen LRT Putra Height. Tak berpeluh pun ketiak kalau jalan kaki kesana. 

Mee Bandung. Maaf Gambar bergegar sebab tak sabar nak makan

Suasana dalam restoran


Kami stranded lama juga di Muar Station sebab hujan turun dengan lebat ketika kami hampir selesai makan. Lupa pula musim hujan. In the end, bila dah reda sikit kami redah hujan untuk kembali ke stesyen LRT. Nasib baik tak basah kuyup. 


No comments:

Post a Comment