Tuesday, July 05, 2022

Pertandingan Invention and Innovation

 


Buat julung kalinya selepas keluar dari fasa PKP, para pelajar di tempat saya kembali melakukan aktiviti normal mereka. Walaupun telah kembali bersemuka, namun SOP masih dijaga dimana pemakaian pelitup muka masih digunakan kecuali ketika melakukan presentation.

Bertempat di Dewan Seminar, FPM UiTM Puncak Perdana, pertandingan Invention and Innovation ini adalah berkisar tentang perancangan pengurusan serta rekabentuk arkib dimana tema kali ini ialah arkib di institut pengajian tinggi. Para pelajar dikehendaki memerah idea untuk menghasilkan arkib yang mereka fikirkan terbaik untuk IPT yang mereka sendiri pilih. Ini semua hanyalah untuk para pelajar melempiaskan kreativiti mereka bersandarkan ilmu dan pengetahuan yang mereka telah lalui.

Saya diminta untuk menjadi juri dan antara kriteria yang saya diminta nilaikan ialah corak professionalisma mereka ketika mempersembahkan idea, rekabentuk bangunan, kreativiti booth dan persembahan dan ada beberapa lagi yang perlu dilihat.

Secara keseluruhan, kesemua mereka berjaya grasp the idea of archive. Saya berpuas hati dengan usaha mereka. Dibawah merupakan gambar booth-booth yang sempat saya nilaikan. 








No comments:

Post a Comment