Monday, August 19, 2019

Viva Around The Corner


Hi All, currently busy preparing power point slides for my Viva presentation. This is where I will present my PhD thesis. Basically, thesis saya telah pun dibaca oleh examiner which is dua orang dari Malaysia dan seorang dari luar negara. Jujur cakap, debaran di dada memang ada bila dah tahu tarikh Viva. 

So sekarang tengah busy siapkan power point, banyak sangat nak di cover sampai tak tahu mana nak mula dahulu. Setelah mendengar nasihat dari pelbagai pihak termasuk lah supervisor, dapat lah juga sedikit sebanyak idea agar tidak terlalu sedikit presentation saya dan tidak pula terlalu berlebihan. 

Kebetulan pula baru balik dari seminggu bercuti bersama keluarga. Percutian yang sememangnya telah lama dirancang sebelum keluarnya tarikh viva. Pada mulanya memang saya bercadang untuk menangguhkan percutian tetapi setelah dinasihati oleh rakan-rakan yang lebih tua, saya teruskan juga. Lagipun kata mereka, kenapa nak babitkan keluarga dengan masalah kita. Bila melihat muka anak-anak ketika mereka tidur, sayu pula rasanya. So I decided to carry on my vacation. 

Alhamdulillah balik vacation terasa lapang sedikit. Moga-moga ada sinar di sebalik pengorbanan ini. Will post again after finishing my Viva. Still have correction and formatting to do after the Viva. Good Luck to me.

No comments:

Post a Comment