Monday, July 09, 2018

Selamat Hari Raya

Kesibukan membuatkan saya lambat untuk post entri ini. Terpaksa mencari sedikit ruang antara tugas untuk mengendalikan peperiksaan akhir, marking paper dan assignment students, menguruskan kehidupan diri sendiri dan juga keluarga.

Dicelah-celah kesemua ini ada juga dugaan dan cabaran terpaksa ditempuhi. Terselit khabar pahit dan juga manis. Bagi saya, ianya adalah rencah kehidupan yang kita terpaksa tempuhi untuk mematangkan kita. Jika ianya pahit, Allah tidak akan duga kita sesuatu yang kita tidak boleh handle. Jika ianya manis, ingatlah bahawa segalanya datang dari Allah dan kita perlu banyakkan bersyukur.

Apa pun, Syawal kali ini memberi dimensi baru dimana seminggu sebelum 1 Syawal, isteri dan anak-anak pulang awal menaiki ETS. Sudah tentu anak-anak gembira kerana berpeluang menaiki ETS. Saya sendiri pun belum pernah lagi menaiki ETS ini. Hanya berpeluang menghantar mereka ke KL Sentral. 

Saya terpaksa stay kerana ada tugasan peperiksaan yang perlu disiapkan. Beginilah pengorbanan terhadap tugas agar ianya selesai dengan jayanya.

Apapun, Selamat Hari Raya dan Maaf Zahir Batin saya ucapkan pada semua walaupun ianya agak terlewat. Yang penting masih ada post setiap bulan. Mungkin selepas ini saya akan kerap berada di kedai-kedai kopi melayan hot capuccino (no sugar please) sambil connected to my Mobile internet untuk post entri. For me, a new environment can boost up our productivity. Saya juga di saat-saat akhir PhD saya, orang tua-tua kata, tinggal isi borang submission. 

Doakan saya kerana dugaan boleh datang dengan pelbagai cara. Semoga dihindarkan.

No comments:

Post a Comment