Monday, September 30, 2013

TM Unifi Email

Jika mengikut perkiraan pengumuman yang telah dihebahkan dalam laman web http://www.unifipromo.com/important-announcement-discontinuation-of-tm-e-mail-services/ dan di Unifi Portal, segala jenis email percuma yang diberi ketika langganan produk TM seperti streamyx dan unifi akan dihentikan. Malah pelanggan baru juga telah tidak diberi sebarang email percuma dari TM semenjak 30 May 2013 untuk Streamyx dan 6 Jun 2013 untuk Unifi.

Malah, ketika ingin login ke portal Unifi, ada pengumuman bertulisan merah seperti di bawah :-

Dear customer, please be informed that UniFi email service will be valid until September 2013. Please change your preferred email accordingly. 

Bermakna hari ini merupakan hari akhir bagi email Unifi. Saya memang ada email unifi dan saya selalu menggunakannya. Malah, email tersebut saya link kan ke email client saya di Samsung. Sebenarnya, my main objective was to use the Samsung Mobile email client with my workplace email tetapi email Jabatan saya tidak boleh diakses menggunakan client tersebut maka saya menggunakan email Unifi dan menjadikannya sebagai email rasmi saya selain dari email Jabatan. 

Amatlah malang apabila TM menamatkan riwayat email percuma mereka. Sebenarnya jika hendak dikatakan entirely free pun tidak juga kerana seseorang perlulah mempunyai akaun dengan TM, then only they can get the free email service. Jadi, email tersebut dikira sebagai salah satu servis kerana membayar perkhidmatan TM. I'm not sure if it can be called free email service.

Saya terpaksa kembali ke email percuma yang ada di internet untuk dijadikan email rasmi kedua saya. Sepatutnya TM mengekalkan perkhidmatan email mereka kerana ianya boleh menjadi VAS kepada pengguna TM. Sekurang-kurangnya email ini lebih diyakini kerana semua maklumat profil diri pemilik akaun email di simpan oleh TM. Sekurang-kurangnya penerima email akan lebih yakin dengan pengguna email TM.

Hopefully TM can here this shout here in bringing back their email service. 

 

No comments:

Post a Comment