Wednesday, January 10, 2024

Tahun 2024

 



Tahun 2024 telah pun berjalan selama hampir dua minggu di saat blog ini ditulis. Di minggu-minggu ini tugas saya semakin sibuk, lebih kepada menghadiri aktiviti dan mewakili boss saya merasmikan sesuatu majlis. Namun ada juga perkara-perkara yang saya dan rakan-rakan serta boss saya perlu uruskan terutama yang melibatkan kelancaran aktiviti pelajar. 

Bekerja di satu organisasi besar yang mempunyai ribuan insan, puluhan jabatan dan unit serta berbelas-belas cawangan satu Malaysia bukanlah sesuatu yang mudah. Terdapat pelbagai cabaran yang perlu kami harungi setiap kali ingin memastikan aktiviti dan tugas berjalan dengan lancar.

Ini tidak mengambil kira urusan dengan pihak luar organisasi yang juga mempunyai cabaran dan halangan tersendiri. Kadangkala dah tetapkan tarikh, pihak luar pula mempunyai kekangan. Nampak mudah, tetapi apabila berlakunya perubahan tarikh, kami juga terpaksa berurusan dengan pelbagai pihak di dalam organisasi kami untuk menyelaraskan tarikh yang baru.

Disebabkan kesibukan masa, saya juga terpaksa mencuri-curi untuk update blog ini dari terbengkalai. Ada kalanya idea mencurah-curah untuk dikongsikan dengan pembaca namun masa untuk menulis pula sangat terhad. Ketika ini saya mempunyai kira-kira 10 minit sahaja sebelum saya bergegas ke tempat acara yang saya perlu hadiri mewakili boss saya. Dan setelah saya ke tempat acara, saya diberitahu bahawa penceramah belum hadir kerana ada kesesakan lalulintas luar biasa. 

Insha allah, next post saya akan menceritakan berkenaan pengalaman saya menggunakan jam Garmin, yang saya beli untuk menggantikan jam Samsung Watch 5. 

No comments:

Post a Comment